Geldermalsen, Chiropractors Kunnen Migraine Verlichten

Geldermalsen Chiropractors May Relieve Migraines

Wanneer een ernstige migraine aanval toeslaat, is het bijna alsof de rest van de wereld ophoudt te bestaan. De intensiteit van de pijn doet veel mensen in een verduisterde kamer liggen totdat het over gaat. Gaan werken of het verzorgen van de kinderen is dan vrijwel onmogelijk. Het is zelfs niet mogelijk om een gedachte langer dan een paar seconden vast te houden zonder dat de ondeugdelijke greep van de migraine het overneemt. Gelukkig zijn onze chiropractors in Geldermalsen in staat verlichting te bieden bij migraine zonder dat er medicijnen of ingrijpende procedures volgen.

Wanneer iemand een migraine aanval heeft, zullen ze er zowat alles aan willen doen om hieraan te ontsnappen. Zelfs de sterkste pijnmedicatie met zeer ongewenste bijwerkingen is welkom, als het de pijn maar verlicht. Mensen die routinematig voorgeschreven medicatie weigeren, komen vaak tot inkeer wanneer zij in de greep zijn van een migraine-aanval.

MIGRAINE HOOFDPIJN

Veel mensen hebben de neiging om elke intense hoofdpijn een migraine te noemen, maar een echte migraine houdt zich aan een aantal exacte criteria. Typisch is dat migraine hoofdpijn minder gebruikelijk is dan spanningshoofdpijn, en scoort van matig tot ernstig op de schaal van de pijnintensiteit. Het is een terugkerende hoofdpijn die duurt tussen vier uur tot drie dagen, en treft meer vrouwen dan mannen.

Om iemand als een "migraine-cliënt" te kunnen beschouwen, moeten ze ten minste vijf afzonderlijke aanvallen hebben gehad die vier uur tot drie dagen duren. De hoofdpijn moet ook ten minste twee van de volgende kenmerken hebben: pulserende pijn, een unilaterale locatie, misselijkheid of braken, visuele of auditieve gevoeligheid en verergering van de hoofdpijn door fysieke activiteit. Veel migraine cliënten, ruwweg 20 procent, zullen visuele aura's zien voordat een migraine-aanval opkomt. Dit vroege waarschuwingssysteem helpt hen te laten weten wat er gaat gebeuren, maar vermindert de intensiteit ervan niet.

CHIROPRACTISCHE BEHANDELING

Als u behandeling voor migraine zoekt bij een van onze chiropractors in Geldermalsen, krijgt u een volledige beoordeling en evaluatie om precies te bepalen wat er met uw hoofd en uw wervelkolom aan de hand is. Het kan ook voorkomen dat u röntgenfoto's of bepaalde tests nodig hebt om een zo compleet mogelijk beeld te kunnen vormen voordat er met behandeling begonnen wordt.

Uw chiropractor zal waarschijnlijk spinale aanpassingen uitvoeren om druk of stress te verminderen die kan bijdragen aan uw migraine pijn. Aanpassing van de wervelkolom kan ook de doorbloeding verbeteren en pijn helpen verminderen. Als is vastgesteld dat u voedings triggers heeft die bijdragen aan de intensiteit van uw migraine, kan uw chiropractor voedingsadvies geven om die triggers te elimineren. Advies over uw houding en verschillende ontspanningstechnieken zullen ook deel uitmaken van het behandelplan.

Bij Chiropractie Rivierenland staat ons team voor u klaar om uw vragen te beantwoorden. Neem gerust contact met ons op.

GELDERMALSEN
WIJ WERKEN OP AFSPRAAK & WIJ ZIJN TELEFONISCH BEREIKBAAR OP