Ischias Pijn in Geldermalsen GW

Sciatic Leg Pain in Geldermalsen XB

Een aantal patiënten die onze Geldermalsen chiropractic clinic bezoeken worstelen met ischias. Leer de feiten over ischias en het kan u helpen uw pijn te begrijpen. De sciatische zenuw is de grootste en langste zenuw in het menselijk lichaam, die uit de ruggengraat in de onderrug tevoorschijn komt. Het loopt ook door het gebied van de bil en helemaal naar het onderbeen, waar het de spieren in dat gebied bestuurt.

De heupzenuw functioneert als een sensatie voor het hele lagere deel van het lichaam, inclusief uw dijen en benen en tot aan de voetzolen. Als deze zenuw om welke reden dan ook geïrriteerd of ontstoken raakt, wordt de pijn veroorzaakt door ischias. Ischias verwijst naar de talrijke symptomen die direct verband houden met de irritatie van de nervus ischiadicus, maar geeft niet de bron aan.

Ischias Symptomen

Het meest voorkomende symptoom van heupzenuwirritatie is wanneer de pijn consistent langs het zenuwpad stroomt, vooral wanneer de pijn aanhouden aan slechts één zijde van het lichaam. Er zijn aanzienlijke manieren waarop deze pijn kan worden ervaren. Patiënten kunnen een tintelend gevoel of pijn of brand ervaren. Het type pijn wordt vaak geassocieerd met de exacte locatie van de irritatie. Het is mogelijk dat een patiënt die aan ischias lijdt, het gevoel krijgt dat hij wordt gepord met pennen en naalden in de onderste ledematen, vergezeld van zwakte in het been of de voet van de aangedane zenuw.

In het algemeen ontwikkelt ischias zich langzaam en geleidelijk, zelden beginnend met intense pijn. De pijn wordt gewoonlijk verergerd door lange zittingsessies, buigen, niezen of hoesten, evenals plotselinge bewegingen.

Diagnose van Ischias

De diagnose ischias begint bij uw arts. Uw arts zal rekening kunnen houden met uw medische geschiedenis en uw beschrijvingen van de pijn kunnen evalueren. Het is ook noodzakelijk dat u een volledig neurologisch onderzoek ondergaat dat de nadruk legt op uw benen en wervelkolom. Dit omvat de beoordeling van uw sensorische kracht terwijl u bepaalde activiteiten uitvoert, zodat de arts uw reflexen, spierkracht en eventuele pijn die door bepaalde bewegingen kan worden veroorzaakt, kan beoordelen.

Behandelingsopties

In de meeste gevallen kan een conservatieve benadering, zoals chiropractische zorg, zeer effectief zijn. Omdat ischias veroorzaakt kan worden door een aantal problemen, zullen de behandelingen variëren afhankelijk van de oorzaak. Dit zal sterk afhankelijk zijn van uw chiropractor. De term "conservatief" verwijst in deze context naar behandelingen die niet invasief zijn, wat chirurgische procedures en medicatie uitsluit. Een chiropractische benadering zou gericht zijn op het elimineren of minimaliseren van de pijn door eventuele problemen met de wervelkolom aan te pakken, de normale beweging en functie te herstellen en vervolgens de irritatie en ontsteking te verminderen.

Mocht u nog vragen hebben over ischias, bel dan vandaag ons team op Chiropractie Rivierenland voor hulp.

OPENINGSTIJDEN

De Panoven 29