Bereik een Gezondere Wervelkolom in Geldermalsen

Bereik een Gezondere Wervelkolom in Geldermalsen

Achieve a Healthier Spine in Geldermalsen

Hoeveel keer per dag stop je en denk je aan je ruggengraat? Als je zoals velen van ons in Geldermalsen bent, dan is dat nummer een solide "nul". Zolang we dagelijks kunnen doorgaan, gaan we er simpelweg van uit dat alles in orde is, dat is tenzij je last hebt van rugpijn. Degenen die lijden aan chronische rugpijn of rugletsel hebben het moeilijk om het uit hun hoofd te krijgen, of het nu de pijn zelf is of gekoppeld aan de kettingreactie van gebeurtenissen die daardoor veroorzaakt worden. Rugpijn is niet kosteloos, monetair en emotioneel. Neem contact op met onze chiropractische kliniek in Geldermalsen voor meer informatie.

Hoewel de meesten van ons niet dagelijks denken aan onze spinale gezondheid, hebben statistieken aangetoond dat bijna 80-90% van de bevolking op enig moment tijdens een mensenleven last heeft van spinale problemen en rugpijn. Ongevallenlachtoffers terzijde, degenen die het grootste risico lopen, zijn rokers, zwaarlijvige en zware lifters. Met zo'n hoge waarschijnlijkheid is er een solide argument voor het leiden van een gezonde levensstijl en op zijn beurt het streven naar een gezonde wervelkolom.

Hieronder zijn enkele bewezen strategieën voor een gezonde wervelkolom / rug:

Gezonde Voeding en Lichaamsbeweging

  • Ken uw ideale lichaamsgewicht en blijf binnen 10 kilo van dat gewicht. Gezond verstand ondersteunt de biomechanische logica dat het dragen van onnodig lichaamsgewicht de nadruk legt op alle delen van het menselijk lichaam, inclusief de wervelkolom.
  • Versterk je kernspieren. Een gebrek aan spieren in dit gebied kan je hele lichaam uit de pas trekken, te beginnen met je onderrug.
  • Werk ijverig aan het eten van een redelijk geportioneerd en gezond dieet. Koppel dit dieet met een consistent trainingsprogramma dat past in uw schema, en u zult resultaten zien, niet alleen in uw gewicht, maar ook in uw algehele gezondheid en zelfvertrouwen.
  • Strek altijd voor en na uw training uit.
  • Raadpleeg uw arts voordat u met een dieet of trainingsprogramma begint. Er kunnen specifieke problemen zijn met uw gezondheidstoestand die professionele begeleiding vereisen.

Stoppen Met Roken

Qua lichamelijke genezing zijn rokers veel slechter af dan niet-rokers. De bloedstroom wordt door het lichaam sterk beperkt door de meer dan 4000 chemicaliën in sigaretten. Deze beperking vertraagt het genezingsproces naar alle delen van het lichaam, en de wervelkolom is geen uitzondering.

Slaapgewoonten

  • Probeer je lichaam te ondersteunen terwijl je slaapt. Pijn is op elk moment niet normaal en als je pijn voelt terwijl je probeert te slapen, zoek dan een positie die de pijn verlicht.
  • Rug dwarsliggers gemiddeld plaats bijna 50 kilo extra druk op de wervelkolom die kan worden verminderd met bijna de helft als een ondersteunende kussen onder de knieën is geplaatst.
  • Zijdelingse dwarsliggers kunnen de druk op de wervelkolom verminderen door een kussen tussen de knieën te plaatsen.

Staand

  • Staand met de knieën gesloten plaatst de druk op de onderrug. Ontspan je houding door de ene voet voor de andere te plaatsen, lichtjes de knieën te buigen.
  • Vermijd gedurende enige tijd gebogen in de taille, dit plaatst ook onnodige stress op de wervelkolom.

Hijs-

  • Houd uw benen altijd vast tijdens het heffen. Til niet alleen op met uw rugspieren.
  • Vermijd draaien wanneer u iets optilt.
  • Als een item duwen of trekken een optie is, kiest u het. Kies altijd duwen voordat u aan het trekken bent en schakel uw beenspieren in om de belasting van de rug te verminderen.
  • Vraag om hulp.
  • Als u het voorwerp na het optillen draagt, houd het dan dicht bij het lichaam en spreid het gewicht gelijkmatig tussen beide handen.

Zittend

  • Vermijd inzakken in je stoel. Houd de schouders naar achteren en de rug recht. Laat uw schouders niet rond worden of laat uw onderrug zijn natuurlijke ronding verliezen.
  • De knieën moeten iets hoger zijn dan de heupen.
  • Houd het hoofd omhoog en kijk recht vooruit.

Buigen / Bereiken

  • Buig de benen om items onder het heupniveau op te pakken. Buig niet in de taille.
  • Gebruik een kruk als u naar een item zoekt dat hoger is dan de schouderhoogte. Spannen om iets boven het hoofd te bereiken kan letsel aan de nek, schouders en middenrug veroorzaken.
  • Plaats uw lichaam zo dicht mogelijk bij het object als u redelijkerwijs kunt om mogelijke spanning verder te verminderen.
  • Zoals alles in het leven, zijn er geen garanties dat je rugpijn zult vermijden, maar het gebruik van deze eenvoudige, gezond verstand strategieën verhoogt je kansen om een pijnvrij, gezond leven te leiden zeker!

Als u nog vragen heeft, aarzel dan niet om vandaag nog contact op te nemen met ons Geldermalsen-team op Chiropractie Rivierenland.

OPENINGSTIJDEN


maandag
0800 - 1200 uur


dinsdag
1400 - 2000 uur


woensdag
Gesloten


donderdag
Gesloten


vrijdag
1400 - 1800 uur


zaterdag
0800 - 1200 uur

Chiropractie Rivierenland
De Panoven 29
4191 GW Geldermalsen
Netherlands
(0345) 623 660