Chiropractor in Geldermalsen Praat over Hoofdpijn

Chiropractor in Geldermalsen Talks about Headaches

Hoofdpijn is voor duizenden en duizenden mensen een ongelukkig onderdeel van het dagelijks leven. Sommige hoofdpijnen komen slechts af en toe voor, sommige komen vaak voor, sommige zijn dof en kloppend en andere zijn scherp en intens. Hoofdpijn heeft veel verschillende oorzaken, maar ongeveer allemaal veroorzaken ze een soort van verstoring van uw leven. Van een licht onvermogen om zich te concentreren, tot het volledig onbeweeglijk in een verduisterde kamer liggen, hoofdpijn kan een breed scala aan effecten hebben. Meestal kan de chiropractor in Geldermalsen uw symptomen verzachten en u zo helpen uw leven weer op orde te krijgen wanneer de hoofdpijn heeft toegeslagen.

VEEL VOORKOMENDE TRIGGERS

Omdat er verschillende soorten hoofdpijn zijn, is het logisch dat er verschillende triggers of oorzaken zijn die ze in gang zetten. Enkele veel voorkomende triggers zijn felle lichten, harde geluiden, bepaalde voedingsmiddelen, stress, schommelingen in de bloedsuikerspiegel, hoge bloeddruk, blootstelling aan chemicaliën, cafeïne, nekspanning of verkeerde uitlijning van de ruggengraat. Hoofdpijn die wordt veroorzaakt door nekspanning is het meest voorkomend en wordt veroorzaakt door een slechte houding, bepaalde repetitieve bewegingen en andere fysieke activiteiten.

Hoofdpijn Preventie Tips

Een chiropractor kan u helpen uw hoofdpijn te verlichten, maar door enkele bewezen preventietips te volgen, kunt u uzelf ook helpen. Probeer elke 30 minuten van houding te veranderen, ongeacht wat je doet. Als u steeds in dezelfde positie dient te blijven, strek dan voorzichtig uw nek om de 30 minuten om te voorkomen dat u spanningshoofdpijn veroorzaakt.

Voorkom dat je je tanden de hele dag door klemt. Veel mensen doen dit onbewust, maar het kan leiden tot hoofdpijn, dus probeer hiermee te stoppen zodra je er bewust van bent. Als uw trainingsroutine hoofdpijn lijkt te veroorzaken, doet u er goed aan over te schakelen naar een training met minder impact en kijk of het verschil maakt. Er zijn veel effectieve manieren om te trainen, dus kies er 1 uit die je geen hoofdpijn bezorgt. Drink voldoende water gedurende de dag, uitdroging is namelijk ook een veelvoorkomende trigger voor hoofdpijn.

Spinale Manipulatie kan Helpen

Omdat de cervicale wervelkolom en het hoofd zo nauw verwant zijn, kunnen chiropractoren manipulatie van de wervelkolom gebruiken om uw wervels opnieuw uit te lijnen en druk te verminderen die hoofdpijn veroorzaakt. Veel hoofdpijn wordt gevormd in de nek, en dit type behandeling staat erom bekend vrijwel onmiddellijk positieve resultaten te hebben. Andere vormen van hoofdpijn zoals migraine kunnen iets complexer zijn, maar uw chiropractor kan nog steeds verlichting bieden door middel van een aangepaste chiropractische behandeling. Als u last heeft van hoofdpijn en geen permanente verlichting kunt vinden door middel van conventionele geneeskunde, bel dan vandaag met ons chiropractie-team bij Chiropractie Rivierenland en maak een afspraak.

GELDERMALSEN
WIJ WERKEN OP AFSPRAAK & WIJ ZIJN TELEFONISCH BEREIKBAAR OP