Geldermalsen Chiropractor Beschrijft Stretching

Geldermalsen Chiropractor Beschrijft Stretching

Geldermalsen Chiropractor Describes Stretching

Je spieren, pezen en ligamenten flexibel houden door regelmatig uit te rekken, is een belangrijk, maar een vaak genegeerd stuk van de algemene gezondheidspuzzel. Veel mensen vinden stretchen tijdrovend en saai, maar het helpt tal van verschillende blessures voorkomen en heeft een anti-aging effect op het lichaam. We zien veel patiënten op onze Geldermalsen chiropractische kliniek die mogelijk hun rugpijn, nekpijn of schouderpijn hebben kunnen vermijden met een strekroutine van goede kwaliteit.

Belangrijke Redenen voor Stretching

Misschien wel de belangrijkste reden om regelmatig stretchen in je leven op te nemen, is omdat het je spieren verlengt en de flexibiliteit vergroot. Veel spiertranen en -stammen kunnen worden vermeden als die spieren niet zo kort en strak waren. Bovendien helpt het strekken van de grotere spieren van je quadriceps, hamstrings en kuiten om je lagere rugspieren te verlengen, waardoor het voordeel nog meer wordt verhoogd.

Wanneer moet ik stretchen?

Statisch rekken of rekken uitgevoerd zonder stuiteren of beweging moet vóór en na de training worden gedaan om het risico op letsel te verminderen. Misschien wil je wat lichte gymnastiekoefeningen doen voordat je koude spieren uitrekt, alleen maar om je kans op blessures te verkleinen.

Tips en trucs uitrekken

Wanneer u een consult plant in een Chiropractische kliniek in Geldermalsen, kunnen we u helpen rekbare middelen te verstrekken. Het eerste dat je moet onthouden over strektechniek is niet om er doorheen te rennen. Zelfs een licht getrokken spier kan pijn veroorzaken en uw vermogen om te oefenen gedurende geruime tijd belemmeren. Neem uw tijd wanneer u uitrekt, zelfs als het in uw oefeningstijd snijdt.

Een andere tip die u zou moeten volgen, is om voorzichtig te rekken en u te concentreren op wat u doet. Het bereiken van een beetje meer is een goede manier om een ​​blessure te veroorzaken. Gewoon ontspannen en ademen en in het moment zijn en je weet hoe ver je moet gaan. Het gebruik van visualisatie is een effectief hulpmiddel als het gaat om uitrekken. Probeer een mentaal beeld te houden van de spiergroep die je uitrekt en zie hoe deze zich verlengt. Adem diep terwijl je je uitrekt en visualiseert om een ​​sterkere verbinding tussen hersenen en spieren te creëren.

Je zult hier en daar wat beetjes advies krijgen, maar het belangrijkste om te onthouden is dat het goed voelt. Als je in een situatie komt dat het uitrekken van een spier pijn veroorzaakt, kun je het beste stoppen en heroverwegen wat je aan het doen bent. Met de juiste behandeling en het juiste rekken in je eigen tijd, kun je blessures voorkomen en alle delen van je lichaam geweldig blijven voelen.

Bij Chiropractie Rivierenland helpt ons team u om uw vragen te beantwoorden. Neem vandaag nog contact met ons op.

OPENINGSTIJDEN


maandag
0800 - 1200 uur


dinsdag
1400 - 2000 uur


woensdag
Gesloten


donderdag
Gesloten


vrijdag
1400 - 1800 uur


zaterdag
0800 - 1200 uur

Chiropractie Rivierenland
De Panoven 29
4191 GW Geldermalsen
Netherlands
(0345) 623 660